Atherton Tablelands + duiktrip - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jasper Assem - WaarBenJij.nu Atherton Tablelands + duiktrip - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jasper Assem - WaarBenJij.nu

Atherton Tablelands + duiktrip

Door: jappieaustralie

Blijf op de hoogte en volg Jasper

20 Juni 2012 | Australië, Cairns

Hi everybody, how is it going?

Mijn blogs gaan achteruit merk ik. De laatste is alweer een tijdje geleden. Dit betekent niet dat ik minder meemaak! Het feit dat ik niet meer mijn eigen laptop heb is de motivatie om 2 uur gaan staan typen in een internetzaaltje redelijk laag. Desalniettemin is hier mijn volgende blog :-)

Op 29 mei om 04:25 komt Okke aan uit Osaka, Japan. Na 2 maanden weer bij elkaar. We drinken wat en bekijken de opkomende zon. Super fijn en mooi! De dag zelf is niet erg intensief. Okke heeft een massive jetlag en ik voel tegen het middag uur ook mijn ogen zwaarder worden. In de avond gaan we richting Domino's om een pizza te scoren voor een lage prijs. We zijn nog net niet aangekomen of de auto stopt ermee. De accu leeg en de motor valt uit. Wat nu? Auto dan maar laten staan en de volgende dag terug. Echter later blijkt dat er steering vloeistof lekt en dat op de accu druppelt wat ervoor zorgt dat die niet meer oplaadt. Ook de band om alles op te winden zitten veel gaatjes in en moet vervangen worden. Uiteindelijk betalen we alles bij elkaar 1000 dollar om het te laten fixen. Weer een goeie aanslag op de bankrekening die al niet zo dik was.

De avond na de pizza waren we zo moe dat we zijn gaan slapen. Volgende dag worden we om 2 uur wakker en blijven nog ruim anderhalf uur luieren. Het weer is niet zo relaxed en dat is best jammer. De dag gaat snel voorbij en we eindigen na een avondje stappen weer laat in bed. Volgende dag weer niet veel gedaan. Het weer werkt dan voor geen meter mee dus is er ook niet echt een motivatie om bijvoorbeeld te gaan zonnebaden bij de Lagoon. Ik vermaak me echter prima aangezien ik niet hoef te klagen over het missen van mijn vriendin.

Zo gaat de week snel voorbij. Een van de dingen die me nog bijblijft is de lunch op de pier. We hadden om half 4 nog geen hap gegeten (op een peertje na) en wilde fancy lunchen. Ik heb het geweten. 50 dollar voor een dankje en hapje eten voor 2 personen. Nouja, het mag wel een keertje denk je dan maar. Verdomme wat is het toch een duur land..

Echter vrijdag gaan we naar de film. The Avengers draait in 3D. Super gave film met Robert Downey Junior als Iron man. Erg genoten. Na de film zijn we doorgelopen naar de pier voor een ECHTE mojito. Jaja, deze 15 dollar drankjes zagen er goed uit. Cairns by night, Mojito's, muziekje! Het plaatje was meer dan compleet. Heerlijk om dat met Okke te mogen meemaken.

De week gaat voorbij. Zaterdag hebben we een groot feest in Gilligan's en zondag word er een Iron man gehouden waar veel mensen opaf komen. Wij kennen het eerder als een triatlon. Aan het einde van de middag komen steeds meer mensen binnen onder luid applaus. Na de Iron man doe ik mee aan de pubquiz met een Canadees en Australier. We winnen opnieuw en krijgen een honderd dollar bartab in de pier. Super chill natuurlijk!
Zo eindigt onze week in Cairns. Volgende om naar uit te kijken: een tripje door de Atherton Tablelands. Dit gebied kenmerkt zich door mooie landschappen, National Parks en veel watervallen.

We beginnen onze trip met het rijden richting Innisfail. Omdat de tenten die we meehebben stuk zijn moeten we daar langs om bij een Kmart een nieuwe te kopen. Onderweg komen we langs 2 mooie bezienswaardigheden waar we stoppen. De eerste is Babinda Boulders. Dit is een klein stromend beekje die zich door de rotsen heeft gesneden. Het mooie groene water heeft een prachtig gezicht en een mooi begin van onze eerste reisdag. Het volgende waar we heengaan zijn de Joserphine Falls. Op mijn Facebook zien jullie te foto. Super mooie 3-delige waterval waar je makkelijk vanaf kunt glijden (mocht je het water niet te koud vinden!). Als we na een paar mooie uren een tent hebben aangeschaft rijden we terug naar het dorpje genaamd: Bramston Beach. Geen eten mee, nee want dat kunnen we vast wel in Bramston kopen. NIET DUS. Verdomme enige fucking winkeltje is dicht tegen de tijd dat we gaan kijken. Ik vraag aan een local hoe we ooit aan eten moeten komen. Na zijn advies komt hij terug en nodigt ons uit mee te eten met hem, zijn vrouw en nog 1 gepensioneerd stel. We vinden het een beetje apart maar we gaan er gewoon heen. Uiteindelijk krijgen we een biertje, wijntje en pizza. Heel gezellig gepraat de hele avond en een unieke ervaring beleefd. Om half 8 gaan we terug en om 10 uur slapen we al. Heerlijke dag gehad. Echter wel een te krappe tent vanwege een klein meetfoutje van mij. Ik lig niet relaxed iig haha.

Volgende dag gaan we eerst ontbijten met ons gekregen fruit van het gepensioneerde stel. Wat ze allemaal wel niet voor ons betekende. Ik vind het super leuk. We rijden naar Innisfail voor eten en een nieuwe tent. Daarna rijden we door richting de tablelands. We komen langs een groot uitkijkpunt waar we na dik een uur gelopen te hebben uitkomen bij een super mooie view. It'll take your breath away, zo bijzonder als het was. Na de view gaan we verder naar de eerste watervallen in onze tocht. Uiteindelijk besluiten we te gaan slapen op een resting area. Gekookt en alles super netjes gedaan.

Dag erna verder naar de Waterfall way. Een weg in de vorm van een cirkel met 3 watervallen. Hoogtepunt is de Milla Milla fall. Verreweg de mooiste die ik heb gezien. Foto's volgen nog. Na de waterfall way zijn we naar Malanda gereden en daar ook de waterval bekeken. Toen doorgereden richting Herberton waar we zouden overnachten. Onderweg nog langs de Mount Hipypamee gekomen waar we lazen over een grote krater en nog een waterval. We zijn ernaartoe gereden en werder daarvoor goed beloond. Een huge krater van 60 meter diep. Dan zie je het water. Vanbinnen gaat het nog eens 80 meter naar beneden en dan met een grote soort van tunnel met een bocht de aarde in. Heel apart. Op nog geen 100 meter daarvandaan waren de dinerfalls. Zegmaar voorgerecht, hoofdmenu en dessert. Super mooi weer. Uiteindelijk na een hele mooie dag te hebben gehad kwamen we aan op een hele chille camping. Tentje opgezet en voor 12 dollar een MEGA pizza gegeten in het dorpje. Echter de nacht werd wat minder. We hoorden dat het redelijk koud zou kunnen worden, namelijk 2 graden. Die nacht was zo'n nacht. Grote pech was nog dat ons luchtbed lek was dus we werden om 2 uur wakker op de grond. Echt super klote. Eerst nog oppompen en om 4 uur 's nachts toch maar de matjes tevoorschijn getoverd. Rillend verder slapen en wakker worden met pijnlijke gewrichten.

We houden de moed er goed in en gaan opweg naar Atherton en Lake Eacham. Daar zoeken we een camping uit. Die dag nog langs de Curtain Fig tree gereden. Ook weer zoiets bijzonders. Een boom is over een andere boom gevallen en heeft allemaal stammen laten groeien die een soort van groot gordijn vormen. Het was iig de grootste boom die ik ooit heb gezien. In de avond hele lekkere maaltijdsalade gemaakt en heerlijk geslapen op het nieuwe luchtbed wat we gekocht hadden in Atherton.

Volgende dag zijn we via Lake Tinaroo doorgereden naar Mareeba. Die nacht om 2 uur speelde Nederland tegen Denemarken. Daarom wilden we een camping met bereik op mijn telefoon zodat we naar de radio konden luisteren. Uiteindelijk werden we wakker en besloten alsnog het gewoon op internet te lezen aangezien we er vrij zeker van waren dat we zouden winnen van de Denen. Niet dus...

Niet getreurd, die dag plande we een tripje naar Granite Gorge. Een natuurgebied waar wilde Walibi's (kangaroe's) rondlopen. We brengen daar dik 3 uur door en ik heb daar weer hele mooie foto's gemaakt. Dan gaan we terug richting Cairns. Onderweg komen de nog langs de Barron falls. Deze falls zijn in het regenseizoen super mooi alleen in het drogeseizoen wat minder. Hoedanook een mooie view alleen dus jammer van de kleine hoeveelheid water die van de stenen afviel. Foto volgt hier ook nog. Als we eindelijk weer bij de kust zijn rijden we door naar Palm Cove en zoeken een camping. Palm Cove blijkt een super duur dorp te zijn waar je eigenlijk alleen heen moet komen als je geld hebt en het wilt uitgeven aan resorts. Jeetje wat was dat een decadente zooi. Echter de camping die wij vonden was ideaal en betaalbaar. voor 19 dollar per nacht konden we daar slapen.

Daar hebben we meteen werk van gemaakt. De 2 dagen daarna lekker aan het strand gezeten en het heel erg relaxed gehad. Eigenlijk de eerste keer dat Okk een beetje kon verkleuren. Dat is ons goed afgegaan want ik zag weer super bruin en Okke ook meer dan toen ze aankwam.

Na de twee chillste dagen zijn we terug gereden naar Cairns om Nederland-Duitsland te kijken. Tevens wilde nog wat andere dingen doen als naar de Cairns tropical zoo en een dagtrip op het reef.



Great Barrier Reef

De trip. Die was ongelofelijk gaaf. Na het boeken hebben we meteen een camera'tje gereserveerd om foto's te kunnen maken onder water. Op zaterdag moesten we vroeg ons bed uit want om kwart over 7 werden we al verwacht bij de pier. Eenmaal aan boord merkte ik al dat je veel krijgt voor wat je betaald. Een super moderne mooie boot met relaxde zitruimte's en een lekker temperatuurtje. Het eerste wat we kregen was een heel relaxed ontbijtje met fruit, broodjes en koffie. Super fijn omdat je zoveel mogelijk mocht pakken. Toen na een uurtje te hebben gevaren kwamen we aan bij de eerste spot. Okke en ik mochten als eerste het water in met nog 2 andere. Ik trek het wetsuit aan en word voorzien van de duikgear. Ik spring het water in en krijg eerst instructies. Dan na 2 minuten wennen gaan we eindelijk duiken. Het is een stuk mooier dan bij de Whitsundays. Wederom zit ik mezelf helemaal te verbazen hoe het mogelijk is dat zoiets bestaat. Abnormaal vet! Veel vissen, koraal en andere onverklaarbare dingen. De tijd gaat snel voorbij en voor ik het weet ben ik alweer het water uit. Even opwarmen en daarna snorkelen. Als ik eenmaal het water uit ben krijg ik het ontzettend koud, zoals ik al verwacht had. En dan komt Okke terug, niks aan het handje. Zo relaxed als zij zich voelde zo koud had ik het! Niet te geloven..

Als ik een kopje koffie heb gehad voel ik me al beter. We gaan de glassbotom boat in en krijgen een kleine rondleiding. Normaal doen alleen mensen dat die niet het water in willen maar fuck dat ik heb ervoor betaald dus dan ga ik het doen ook!

Als we terugkomen gaan we naar de tweede locatie. Een tweede duik kost 50 dollar. Bijna niemand doet het maar wij wel. Als je dan toch voor die eerste al 110 betaald is die tweede echt wel een aanrader. Dit keer mogen we wat zelfstandiger zwemmen. Ik zie Nemo voor het eerst en een stukje verderop een grote stingray. We gaan in het zand zitten en de duik instructeur pakt een zakje met voer. Alle vissen komen eropaf. Super vet. Echter, ik word op mijn rug getikt en er word gewezen naar mijn luchtmetertje. Hij geeft al een caution zone aan, wat betekent dat ik eruit moet. Ik heb te snel geademd. Later bedenk ik me dat wel. In uit in uit als een malle! Ik wist niet wat ik zag. Tja, dan ga je ook sneller ademen helaas.. Niet getreurd ik spring er gewoon weer in om te snorkelen.

Na een lange dag op het rif zijn we HELEMAAL gesloopt. Helemaal rozig wagen we nog een dansje in de Gilligan's maar al gauw geef ik aan dat ik het niet lang volhoud. We gaan naar huis met een super leuke dag achter ons. Helemaal tevreden!

Die dag erna gaat Okke weer naar huis. Ik breng haar naar het vliegtuig en neem afscheid. Het was moeilijk maar ik wist het van tevoren. Even volhouden, na een tijdje gaat het vanzelf weer beter.

Voor nu is het plan om as maandag te gaan werken en na een korte periode genoeg geld te hebben om een nieuw paspoort aan te vragen in Perth. Daar dan weer te gaan werken en dan met een flinke som geld verder met feesten en leuke dingen doen.


Take care everybody, tot snel


x


.

  • 20 Juni 2012 - 08:59

    Ila,:

    adventure camping. De vuurdoop voor Okke! Dappere meid.
    Mooi verslag Jap. Held!
    Je ziet er mooi uit op de foto's
    Steve van Assem!

    Dikke zoen

  • 11 Juli 2012 - 16:48

    Pieter:

    Bro! Still alive? :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Om op de hoogte te blijven van het mofo avontuur houd ik een blog bij zodat mensen mijn leuke verhaaltjes en ervaringen kunnen lezen. En waag het eens om er niet op te reageren!! Grrr xx

Actief sinds 04 April 2012
Verslag gelezen: 1453
Totaal aantal bezoekers 27846

Voorgaande reizen:

03 April 2012 - 16 November 2012

Ozzie backpackings

Landen bezocht: