1 week later, alle plannen staan vast - Reisverslag uit Armadale, Australië van Jasper Assem - WaarBenJij.nu 1 week later, alle plannen staan vast - Reisverslag uit Armadale, Australië van Jasper Assem - WaarBenJij.nu

1 week later, alle plannen staan vast

Blijf op de hoogte en volg Jasper

10 Oktober 2012 | Australië, Armadale

How you going mate?

Na een week in Armadale, Perth ben ik weer lekker bijgeslapen en een beetje gezonder geworden. Heb immers goed te eten gehad en ben flink verwend. Vandaag naar de nieuwe Taken 2 geweest met oom Don. Een goed vervolg van deel 1. Aanrader!
Echter vanmiddag heb ik ruim een half uur aan de telefoon gezeten met China Airlines. Was van tevoren van plan terug naar Nederland te vliegen rond de 15e van december. Echter bleek het dat het rond die tijd heel druk is, en alles volgeboekt was. Uiteindelijk was de laatste datum al 3 december. Uiteraard is het druk aangezien de feestdagen eraan komen. Tot mijn grote spijt want dat houdt in dat ik binnen 2 maanden moet werken om geld te sparen om ook nog naar Nieuw Zeeland te gaan. Na even rekenen en schuiven ben ik uiteindelijk op de 20e van november gekomen om naar het eiland te vliegen. Nog zuidelijker. Dat zal maar voor een weekje zijn, want de 27e vlieg ik terug naar Brisbane. Dan mijn laatste tijd in Sydney doorbrengen.
Ik kom aan in Taipei de 4e heel vroeg in de ochtend en moet wachten tot de volgende dag 10pm voor ik eindelijk naar Amsterdam vlieg. Het is rond die tijd dus allemaal erg vol geboekt, tot de grote spijt van het Chinese dametje aan de telefoon. Ze wilde me nog net geen schadevergoeding storten zeg he!
Dan om 10 uur in de avond dus vlieg ik, heb een korte stopover in Bangkok, enkel en alleen om bij te tanken en weet ik veel wat ze allemaal nog meer moeten doen. EN dan! Om 0900 uur op 6 december (Beau's verjaardag) kom ik aan in Amsterdam, te Nederland! Na welgeteld 8 maanden weggeweest te zijn keer ik terug. Dus stelletje volgers! Lees de woorden zorgvuldig door want spoedig eindigt mijn reis ook op waarbenjij.
Tjah, terug naar Nederland. Wat zal ik daar nou over zeggen. Laat ik het erop houden dat ik er erg naar uitkijk om iedereen weer te zien en lekker in mijn eigen bedje te slapen. Maar het leven hier ga ik vreselijk missen! Het is de grote vraag of ik mijn ervaring hier in Australie mee kan nemen naar Nederland. Dan heb ik het over de zelfstandigheid en discipline die ik hier heb ontwikkeld. We gaan het merken, vermoed van wel.
Mijn familie hier in Perth is te gek! Om te beginnen bij Don Grande. Don is getrouwd met Marianne (de dochter van tante Atie, de zus van oma Graddy (haha, als je het nog bij kunt houden)). Don is Italiaan van afkomst en dat maakt hem een klein mannetje. Vreselijk goeie humor en dat bevalt me zeer goed. Hij heeft voor mijn verjaardag een trip gepland naar het zuiderlijkste punt van WA. Dat niet alleen, we gaan een hoop mooie dingen bekijken en ik heb er super veel zin in! Don biedt mij per dag meer dan 100 dingen aan. Ik moet letterlijk 10 keer nee zeggen voordat we weer verder lopen. En dat vind ik super leuk. Als het aan hem ligt koopt hij nieuwe schoenen, broeken en andere dingen die een hoop geld kosten. Altijd de woorden: our shout, or my shout. As long as you feel comfortable, okay? Hij is nogal grof in de mond binnen de huize Grande en ik kan hem daarmee aan het lachen brengen omdat ook ik, ja dankzij mijn leven in Dimbulah, aardig wat grofe woordjes ken. Aanstaande zondag gaan we de zonsopgang bekijken in Perth central in KingsPark, dit keer met camera! Want die was ik dus de vorige keer vergeten..
Marianne is net als Don; altijd vragen of ik iets wil. Alleen dan minder bij de winkels wat het iets gemakkelijker maakt om nee te zeggen. Ze kan goed luisteren en is altijd benieuwd naar de vele verhalen die ik heb. Heb al veel gepraat over de familie en zij heeft potentie om Nederlands te leren. Als ik haar een woord voorleg kan ze het zonder problemen nazeggen. Marianne heeft een druk bestaan. Zorgt voor het huis, de dieren thuis en haar moeder Atie, die in serieuze conditie verkeert. Volgens Don gaat ze hard achteruit en dat is erg sneu. Gelukkig heb ik haar nog mogen kennen en dat kan iedereen heel erg waarderen. Nicole is de jongste dochter, 21 jaar. Ze zit in mijn generatie en dat klikt goed! We kunnen erg lachen samen en goed praten. Na 1 week al heb ik mijn volle vertrouwen gegeven en het veel met haar gehad over serieuze dingen. Ik geef haar advies en zij mij, en dat wordt altijd goed opgevat. Binnenkort neemt ze me mee uit met haar vrienden. Erg zin in ook!
Dan hebben we nog Leah en Adam. Leah is 23 en Adam 27 (Beaus leeftijd). Beiden ook hele leuke mensen, alleen ken ik ze dan wat minder. Leah studeert en woont op zichzelf en Adam is getrouwd en serieus aan de bak. Hij is van plan zijn eigen woonruimte op te zoeken met zjin vrouw Fran. Wie weet gaan ze dan beginnen aan een gezinnetje, ik hoop het voor ze. Het zal ze goed staan!
Atie van Mierlo. Heb het al even verteld. Haar gezondheid verkeert zich in kritieke zone. Dat neemt niet weg dat ik het heel fijn vond haar ontmoet te hebben. Heb haar uitgelegd dat graddy 10 jaar geleden alweer is overleden. Ze lijkt van wat ik me kan herinneren zeker op oma. En dat vond ik heel bijzonder om te ervaren. Ze kan slecht zien dus dat geeft mij het genoegen haar goed te bekijken. Tijdens het eten heb ik haar meerdere keren geholpen een redelijke portie eten op haar vork te scheppen, wat ze heel erg fijn vond! Ik hoop voor haar dat ze niet al teveel pijn zal hebben de komende tijd. Toch naar om te zien hoe het de familie beinvloed hun oma en moeder achteruit te zien gaan. Elk moment wordt van genoten, dat sowieso!

Voor nu ga ik dringend op zoek naar een baantje om mijn laatste centjes te sparen. En genieten van elk moment dat ik nog in Australie ben, want ja. Alles komt tot zijn einde, en zo ook mijn reis, tot mijn grote spijt... I WILL BE BACK THO!

Okay, weer even up to date.

We keep in touch, take care en tot snel!

xx--oo

  • 10 Oktober 2012 - 19:16

    Nick:

    Tot snel pik!

  • 11 Oktober 2012 - 10:40

    Ila Van Der Pouw:

    Nog 56 nachtjes. Leuk dat je speciaal uit Australië komt om je broer te feliciteren.
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Om op de hoogte te blijven van het mofo avontuur houd ik een blog bij zodat mensen mijn leuke verhaaltjes en ervaringen kunnen lezen. En waag het eens om er niet op te reageren!! Grrr xx

Actief sinds 04 April 2012
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 27831

Voorgaande reizen:

03 April 2012 - 16 November 2012

Ozzie backpackings

Landen bezocht: