2 maanden op stap - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jasper Assem - WaarBenJij.nu 2 maanden op stap - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jasper Assem - WaarBenJij.nu

2 maanden op stap

Door: jappieaustralie

Blijf op de hoogte en volg Jasper

01 Juni 2012 | Australië, Cairns

Cairns, Australie

Ik ben nu officieel 2 maanden van huis. Het is 14;10 en die tijd vloog ik weg. De tijd vliegt. Er zijn droevige dingen gebeurd maar ook hele leuke dingen.

Dingen die me vooral bijblijven zijn: Sydney, wildlife, resting area's, Byron Bay, Mullumbimby, Coolangatta, Surfers Paradise/Goldcoast, Brisbane Queensnight, hostels, campings, Hervey Bay, de diefstal, Fraser, Airlie Beach, Whitsundays, Cairns- by night, Great Barrier Reef, uitgaan en de mensen.

Uiteindelijk is mijn lijst oneindig want onder Fraser kan ik nog wel 200 subkopjes maken met verhalen en leuke gebeurtenissen. Zelfde geldt voor Sydney, Cairns, Whitsundays en eigenlijk de rest.

Laat ik het erop houden dat ik in het begin moeite had mezelf thuis te voelen maar dat dat met de tijd steeds beter ging. Ik heb de afgelopen maand ongelofelijke dingen meegemaakt. Ik heb super veel zin in wat er nog gaat komen, met als vooruitzicht een trip met Okke door de Table lands en andere mooie bezienswaardigheden. Ik weet dat ze dit leest dus ik wil niet teveel verklappen. Daarnaast kijk ik er naar uit om te gaan werken. Er is veel werkgelegenheid ter hoogte van Perth en de lonen liggen daar ook super hoog. Ook heb ik gehoord van werk in de mijnen waar je gemiddeld 2000 dollar in de week verdient. Nu is het natuurlijk een heel zwaar baantje en het is niet weggelegd voor lichtgewichten als ik zelf. Maar om dat een maandje te doen maakt geeft me een lekker budget om te kunnen doorreizen. Want ik wil mijn paspoort gaan aanvragen in Perth bij een consulaat en dan langs de familie. Misschin hebben die ook wel een contact die me kan helpen met het krijgen van een goedbetaald baantje. Dat is immers het grote voordeel van contacten in het buitenland. Ze weten altijd wel iemand die nog werknemers zoekt. Laat staan backpackers als ikzelf. Als ik daar mezelf rijk heb gewerkt in laten we zeggen 2 'a 3 maanden ben ik van plan een aantal dure tours te gaan doen als de outback en sharkdiving. Misschien ga ik wel mijn paddy halen hier in Cairns. Je zou denken dat het heel duur is. Gezien de lonen valt dat allemaal wel mee. Het hangt er een beetje vanaf hoeveel geld ik uiteindelijk heb. Ik heb er nog over nagedacht om met geld over terug naar huis te komen. Maar dat zou misschien zonde zijn of verspilling aangezien het extra kost om geld over te maken van je Australische rekening naar je Nederlandse rekening. Dus voor zover mijn plannen. De 18e gaat Okk weer naar huis :-( Dan ga ik kijken of mijn reisgenoot Taco al werk heeft gevonden. Wellicht dat ik dan bij hem kom aansluiten.

Ik heb nog een besluit genomen. Aanvankelijk wilde ik terug zijn voor mijn verjaardag. Dus laten we zeggen begin oktober. Van dat plan ben ik afgestapt. Mijn volgende plan is om op 25 oktober te vliegen en op 26 oktober aan te komen. Dan ben ik namelijk langer dan 24 uur jarig en ik denk niet dat veel mensen hetzelfde hebben meegemaakt. Daarnaast is het wellicht de laatste keer dat het kan gezien ik niet elke dag in het oosten ben. Je vliegt dan immers met de tijd mee.

Sounds good? I think it does!

Voor nu zijn jullie weer op de hoogte van mijn reisplannen. Hoogstwaarschijnlijk zal Nieuw Zeeland worden ingekort. Aangezien ik een gratis ticket heb ben ik wel van plan heen te gaan. Maar misschien maar voor 1 of 2 bezienwaardigheden. Namelijk, als ik daar straks ben is het misschien wel onder 0 graden en iets zegt dat ik daar geen zin in heb. Klinkt logisch? Ik vind van wel :-)

Okay, ik ga even lekker lunchen @ the pier in Cairns. Okke en ik gaan dinsdag waarschijnlijk beginnen met de tour. Een paar punten die ik wil zien: Cape Tribulation, Table Lands, Dimbulah, Pamula Range nat. park, Wooroonooran nat. Park, Babina Boulders, Granite Gorge. GOOGLE :-)

TOt snel!

kus

-trust-

  • 02 Juni 2012 - 08:45

    Yuber:

    Leuk Japs! Ik lig in bed wakker te worden en je verhaaltea te lezen. :-)

  • 02 Juni 2012 - 13:45

    Ila,:

    veel liefs uit China. Eén ding: geen mijnen voor Jasper!!! Zegt zijn moeder bloedserieus.

    Dikke kus

  • 04 Juni 2012 - 06:42

    Pieter:

    Goed bezig man! Shark diving lijkt me echt de shit man!! Vraag me net als Ila wel af of in de mijnen werken wel zo slim is:p Gelukkig kan je ook veel verdienen op een boerderij;) En wat betreft NZ in de verre toekomst, ik zou alsnog zeker gaan als ik jou was!! Dikke trui kopen en gaan... Zo vaak ben je daar niet in de buurt he ;) Veel plezier nog man! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Om op de hoogte te blijven van het mofo avontuur houd ik een blog bij zodat mensen mijn leuke verhaaltjes en ervaringen kunnen lezen. En waag het eens om er niet op te reageren!! Grrr xx

Actief sinds 04 April 2012
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 27842

Voorgaande reizen:

03 April 2012 - 16 November 2012

Ozzie backpackings

Landen bezocht: