Brisbane - Queensland - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jasper Assem - WaarBenJij.nu Brisbane - Queensland - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jasper Assem - WaarBenJij.nu

Brisbane - Queensland

Door: jappieaustralie

Blijf op de hoogte en volg Jasper

27 April 2012 | Australië, Brisbane

Blog

Queensland Australië

Vandaag, 27 april begint droevig. Het regent als een jekko op het tentdoek als ik wakker word. Om 10 uur moeten we uitchecken van de camping waar we staan. Tja, dat gaat hem dus niet worden ben ik bang. Ik besluit maar even een filmpje te kijken en af te wachten tot het stopt met regenen. Dat gebeurt dus niet. De film is af en eigenlijk is het alleen nog maar erger geworden. Taco en ik besluiten dan maar de tent uit te gaan en een beetje te gaan kijken hoe alles ervoor staat. Omdat ik de avond ervoor niet had nagedacht over het weer had ik besloten mijn schoenen buiten te laten staan. Die zijn dus doorweekt. Al met al een slecht begin van een reisdag. Want vandaag reizen we naar Brisbane. Van treuren komt er niks terecht dus no worries, alles dan maar inpakken. De auto is in minder dan een half uur ingepakt maar logisch is een groot woord. Alles weg gepropt en nat ingepakt. En onderweg. Hopelijk een hostel vinden met een droger of een verwarming of iets in die richting. Want natte spullen zijn niet handig.

Gister was nou juist zo'n leuke dag. We komen aan in Surfers Paradise na 2 dagen te hebben gestaan op een camping in Coolangatta. Die camping was heel relaxed met veel ruimte. De camping in Surfers Paradise was echter nog beter. Genoeg plek en het strand op 1 minuut lopen. Dat is dan ook wat we doen als we aankomen, een dag op het strand. Om 4 uur is de zon helaas alweer onder want de gebouwen staan zo dicht op de kust dat die het licht wegnemen. Ik ga terug en besluit even lekker te douchen, wat ik al in geen dagen had gedaan. De douche turns out to be the best one so far. Een lekkere straal, hoog genoeg en een ideale temperatuur. Zonder dat ik het door heb sta ik er al 30 minuten onder. Even lekker m'n lange broek, shirt en schoenen aan. Haar gewassen en een keer geen pet op doen. We besluiten de avond met z'n allen uit eten te gaan in het centrum van 'the paradise'. Het is er warm en er schijnt veel licht. Ik krijg de indruk alsof we in Sydney rondlopen vanwege alle winkeltjes die zo laat nog open zijn. Plus het feit dat er weer huge gebouwen overal staan. Al gauw valt het me op dat deze stad vast een hoog inkomen heeft want je ziet overal nieuwe infrastructuur en de appartementen (ja, geen kantorencomplexen). Ook dure auto's rijden er rond. We hebben een tip gekregen van andere Nederlanders om bij een casino te eten voor 10 dollar waar corona's 2,50 kosten. Ik schrik van de prijs aangezien een normaal (minstends 100 keer minder lekker) biertje 7 dollar kost. Als we voor de ingang staat krijgt Maudje het warm. Iedereen laat braaf zijn rijbewijs zien als Maudje hem niet bij zich heeft. De portier (echt een lul) weigert haar en dat betekent dat we allemaal weer naar buiten moeten. Vuile rat als het is, als je ervanuit gaat dat hij acht eters anders in zijn tent zou hebben. Dus wij op zoek naar de volgende als we stranden bij een Irish Pub. Op het bord staat: 10 dollar meals all day every day. Deal. Wij naar binnen. Echter, een biertje daar kostte alsnog een vermogen (7 dollar Guiness) dus uiteindelijk ben ik 22,50 toch een beetje boven het 12,50 (eten+corona) budget uitgekomen. Maarja, fuck it, geld moet rollen, zoals Rob het altijd zegt. Een heel gezellig etentje met de hele groep sluit af met een live band. Als de rest besluit terug naar de camping te lopen voor een drankspelletje gaan Adriaan en ik proberen in één van de hoge flats te komen voor een foto. Ik heb mijn camera bij me en de eerste toren die we proberen is meteen de grootste. Er staat een mannetje voor de deur om mensen te laten inchecken en te controleren wie er allemaal binnenkomen. Adriaan acht de kans vrij laag dat het lukt maar ik laat me niet kennen dus loop eropaf. Op dat moment loopt het mannetje in een apenpakje weg en gaat door een deur om weet ik veel, iets te pakken. Ik denk, dit is mijn kans! Ik loop door de deur en bam, daar sta ik, in een Giant motherfucking hotel waar iemand minstens 300 dollar betaald voor een naggie. We lopen door de hal en zien elevator staan. bingo, wij de lift binnen en net als ik denk dat de droom werkelijkheid wordt krijgen we geen contact met het paneel. Moet je dus een fucking pasje hebben om die lift te kunnen binnenkomen. Met gebogen hoofden gaan we weer verder. Geven de moed echter niet op maar om een klein verhaal kort te maken kan ik jullie vertellen dat ongeveer elk hotel waar we geweest zijn, er een pasje, knopje, belletje of sensor onze screensaver in de weg staat. Dus we besluiten maar terug te lopen. Eenmaal aangekomen zit de rest van de groep te mexxen. Ik ben moe van de vorige nacht dus neem me voor te gaan slapen. Dan zie ik dat Okk om kwart over 12 online kan komen op Skype dus blijf nog even wakker. Om kwart voor 1 uiteindelijk gaat 't licht uit. Schoenen buiten, slaapzakzak buiten, nog meer tasjes buiten. Niet over nagedacht, naïef en zorgeloos gaan slapen. Ik word wakker, ALLES NAT.

Mijn moed laat me echter niet in de steek. Overal denk ik licht over dus het volgende wat gebeurt is het pakken van die ideale regenjas. Met een muziekje in de oren ruim ik alle doorweekte spullen af met een grijns op mijn gezicht. Geen grijns van blijdschap maar een grijns van: ken mij het verrotten ik ben toch beschermd en nou OP met die nootjes. Voor diegene die het niet kennen: Harry Jekkers met het stuk: Donald Duck en de Apen. Als alles in de auto letterlijk getyft is gaan we opweg. Bij de Macdonalds wil ik graag ontbijten en voor het eerst in tijden zijn de gasten het met me eens. Niet dat ik nooit mijn zin krijg maar ontbijten bij de Mac is nou niet echt heel goed voor je lichaam. Maar omdat we nu toch allemaal een bad day hebben doen we het maar. Bij de Mac zijn er alleen maar ontbijt menu's te verkrijgen. We hebben geen keus. En net als ik mijn ontbijtburger naar binnen werk veranderen de schermen. Big Macs, Quarter Pounders, opeens is alles beschikbaar. De ratfactor is hier nog hoger dan bij die hotels waar we niet binnenkwamen. Fuck it, double cheeseburger dan maar. 2 dollar, priem! Na de Mac rijden we in één keer door naar het hostel. Als we aankomen zijn de andere er al. We checken in en krijgen onze kamer toegewezen. Helaas moet Taco in zijn eentje naar een kamer en Remco, Adriaan en ik zitten op een 6 persoons kamer. Never mind, het gaat alleen om het slapen en Taco vindt het wel best.

Vandaag op het programma: oranje t-shirt kopen. Vanavond koninginnenacht en morgen koninginnedag. Dat vieren ze hier in Brisbane schijnt en daarom komen alle Hollanders hiernaartoe. Tot noch toe ben ik bang dat het een flop wordt want alleen wij hebben het erover gehad onderling. Ga nu even checken hoe en wat want als het inderdaad zo is zou het wel heel tof zijn natuurlijk. Dan zondag plannen we een dag naar de 4 X brewery die ook in Brisbane zit. Het is een veel gedronken biermerk. Ik vind het lekker en ben door onder andere Pieter geadviseerd erheen te gaan. Dan maandag willen we de Steve Erwin zoo bezoeken. Dinsdag gaan we als het goed is weer rijden. Next stop: Gladstone. Reden: wijn. Next stop: Fraser Island. Reden: zoek maar op. Daar willen we gaan zeilen en op het eiland chillen. Na het eiland zijn we van plan door de reizen naar de Whitsunday Islands. In de tussentijd verwacht ik dat we het niet laten bij de aangegeven plannen aangezien het nog wel een kilometertje of 1500 rijden is. Tot zover de plannen. Uiteraard moeten we voor de 18e van mei in Cairns zijn vanwege Adriaans deadline. Ik ben van plan nog een tijdje te blijven want..... Okke komt hiernaartoe! Ergens rond de dertigste komt ze aan en ze blijft dan tot 18 juni. Ik heb er super veel zin in! Ik maak hier al heel veel coole dingen mee met de jongens. Maar als ik erover nadenk dat ik met Okk nóg leukere dingen ga doen kan mijn blijdschap niet op!

De jongens zijn nu op zoek naar de Coles en hebben mij hier achtergelaten. No worries, want ze nemen een six pack. Als ze terugzijn ga ik lekker de stad in. Kijken wat er allemaal te doen is. Even Oranje spullen inslaan en dan iets bedenken voor het avondeten. Vanavond party on en morgen hopelijk een onvergetelijke koninginnedag hebben! We keep in touch. Ik ga proberen foto's te uploaden. Alleen weet ik niet of er veel geheugen op die site past.

Tot snel allemaal!

Dikke kus

-trust-

p.s. Ik heb focking veel zin je bezoek Okk! We're gonna have a hell of a time together! :-D

Hey yur, ik denk dat ik in Brisben

• 27 April 2012 - 06:00

Ila,:

Een Brisbende dus, die natte zooi. Heb je het nog droog gekregen?
    Wat een geweldige verslagen maak je Jasp en ik bewonder je mateloos voor je optimistische mantra: no worries!
    Superleuk dat Okke zich "even" naar Australië begeeft. Dat moet wel echte liefde zijn om voor haar vriendje de hele wereld over te vliegen. You are a hell of a lucky basterd! Zelf gedaan mijn lief.
    Heb het nog fantastisch op koninginnedag. Ik kijk uit naar je volgende verslag.
    Kus, je mamma

• 27 April 2012 - 06:02

Ila,:

Ik zag op deze site dat de weersverwachting in ieder geval droog weer voorspelt,
    x

• 27 April 2012 - 06:46

Rob:

Blijf schrijven. Ze worden steeds beter! Dit was ook het eerste verslag waar de heimwee tussen de regels verdwenen is. Dat heeft waarschijnlijk niets te maken met de aangekondigde komst van Okke, toch? Bijzonder dat ze de halve wereld voor je over vliegt. It must be love. Ah, wat heerlijk om jong en roekeloos te zijn. Enjoy, mate!

Rob

• 27 April 2012 - 08:34

Okke:

Jong en roekeloos?! Haha misschien zijn we dat ook wel. Ook wel eens fijn om lekker te kunnen doen waar je zin in hebt.
    Lieve Jap, bewaar je nog wat mooie plekjes die we samen kunnen gaan zien? Ik heb er al vreselijk veel zin in!
    Dikke kus

• 27 April 2012 - 09:29

Nick:

Hey jap, het is echt leuk om te lezen dat je plezier hebt daar! Ik hoop dat koninningedag daar wat word! Wij gaan in ieder geval naar amsterdam. Tot snel!

• 28 April 2012 - 01:49

Okke:

omdat ik niet kan reageren bij de foto's doe ik het wel hier: wat ontzettend gaaf! Super mooie plaatjes zitten er tussen!
    Dikke kus xx

• 01 Mei 2012 - 08:24