Camping life - Reisverslag uit Mullumbimby, Australië van Jasper Assem - WaarBenJij.nu Camping life - Reisverslag uit Mullumbimby, Australië van Jasper Assem - WaarBenJij.nu

Camping life

Door: jappieaustralie

Blijf op de hoogte en volg Jasper

22 April 2012 | Australië, Mullumbimby

Blog

Ik zit nu in een plaatsje ongeveer 15 kilometer van Byron Bay. Het heet Mullumbimby. Na 2 dagen Byron (in een hostel) hebben we besloten een camping op te zoeken om de kosten weer zo laag mogelijk te houden. Dus na lang zoeken zijn we terecht gekomen bij een Rugby veld. Het veld is nu gesloten voor wedstrijden dus gebruiken ze het voor kampeerders. Het is een beetje een drassige boel maar we hebben een huisje (soort duck out) waar ze stroom hebben. Dus we kunnen schuilen voor de regen in het kleine huisje. Daar is ook een groot licht dus het is allemaal vrij gemakkelijk. De auto staat met zijn kont bijna onder het dak waardoor we als het ware een grote woning hebben. Alsnog regent het er naar binnen maar het is al een stuk beter dan ons eerdere plekje waar we gekampeerd hebben. Ik begin ondertussen behoorlijk te wennen aan het low budget leven. Per dag geef ik nog beneden de 15 dollar uit aan accommodatie en eten. Als je ervan uitgaat dat je ongeveer 4 dollar p.p. kwijt bent aan avond eten en ongeveer 2 aan ontbijt en lunch hoef je alleen nog 9 dollar per persoon uit te geven aan die camping. En dan hebben we nog een dure camping ook. Als ik dit tempo volhoud kan ik makkelijk 1 maand low budget reizen. De auto is er nu. Die heeft welliswaar veel geld gekost aan ons allemaal maar op langere termijn merk je dat zeker in je portemonnee. Mijn plan is dan ook met de gasten van nu de hele oostkust af te gaan tot Cairns. We zouden ongeveer 18 mei daar moeten zijn. Dan gaan Remco en Adriaan weer terug naar Brisbane. Althans, Adriaan vliegt de 20ste naar Nieuw Zeeland dus die kan daarna niet meer mee. Taco en Remco blijven misschien nog reizen met de auto en ik zelf wil eigenlijk op bezoek bij mij familie in Cairns. Misschien dat ik daar dan eenbaantje opzoek want de lonen liggen hier heel erg hoog. Althans, voor Australische koopkracht is dat ook wel nodig. Het gemiddelde baantje waar je over hoort is zo'n 20 dollar per uur. Als je dan een volle werkweek hebt verdien je 800 dollar per week. Dat loopt snel op. Even drie weekjes volhouden en ik kan weer 2 maanden verder. Het hangt er allemaal een beetje vanaf. Na een maandje werken in Cairns wil ik eigenlijk weer door naar de westkust. Alleen dan niet met de auto of iets anders. Misschien vliegen waar Taco zit en weer bij hem aanschuiven (als hij dan nog de auto heeft). Darwin en Perth staan nog op mijn checklist. Als ik die twee heb gehad wil ik naar Nieuw Zeeland voor 1 maand. En daarna eigenlijk het liefste nog naar Melbourne. Sowieso de laatste week in Sydney doorbrengen.

We hebben vanavond niet veel gepland. Hier op de camping heb je een clubhuis waar je een biertje kunt drinken en voor 12 dollar kunt eten. We zijn er even naartoe gegaan. Er was live Australian football. Dat gaat wel even iets harder dan het Nederlandse soccer. Na 2 biertjes lopen we weer terug. Ik lig nu op de achterbank. Remco slaapt in de kofferbak. Taco en Adriaan in de tent. Het regent en er lopen hier heel veel beesten rond. Net ook 2 flinke groene kikkers op mijn boxers en eentje op Adriaans handdoek. Voor de rest hebben we veel last van muggen. Maar goed dat ik nu lekker binnen zit terwijl het water op de auto klettert. Het is bijna 11 uur. Morgen weer om 8 uur op. Welterusten iedereen

x

  • 22 April 2012 - 10:49

    Rob:

    Het klinkt allemaal erg primitief. Lukt dat een beetje? Slapen op de achterbank? Ik benijd je niet. Maar ja, ik ben natuurlijk ook een ouwe lul. Gisteren Okke op ontbijt gehad. Erg gezellig. Echt een leuke meid. Ik hoop dat jullie het vlammetje brandende weten te houden, gedurende de komende maanden. Je reisprogramma ziet er mooi uit. En goed te horen dat je langs de familie gaat. Mamma's nicht ziet daar erg naar uit. Bovendien ben je dan even van de achterbank af. Nou man, veel plezier de komende tijd. Rij en reis voorzichtig. groet, Rob

  • 22 April 2012 - 15:58

    Ila,:

    Lieve Jasper,
    Misschien een tegenvaller voor je, maar
    ze wonen in Perth. Althans daar een voorstad van. Dat is nog een week rijden...
    Heb je mijn mail gelezen?

    Wat jammer dat het regent.
    Gelukkig hebben we een goeie regenjas gekocht!! Ik hoop dat je een beetje kunt slapen op die achterbank, is een hostel niet iets comfortabeler? X je mammie

  • 22 April 2012 - 16:01

    Ila,:

    zet m op liefje. Je doet het super!

  • 23 April 2012 - 20:56

    Johan:

    Je hebt toch wel wat gehad aan m'n wijze levenslessen van links rijden en het ruige australian football. Het ziet ernaar uit dat jullie een moordtijd hebben daar. Veel plezier . Kus , Johan

  • 01 Mei 2012 - 08:17

    Yur:

    Hehehe :PP

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Om op de hoogte te blijven van het mofo avontuur houd ik een blog bij zodat mensen mijn leuke verhaaltjes en ervaringen kunnen lezen. En waag het eens om er niet op te reageren!! Grrr xx

Actief sinds 04 April 2012
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 27851

Voorgaande reizen:

03 April 2012 - 16 November 2012

Ozzie backpackings

Landen bezocht: