Sydney/ FORD FALCON - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jasper Assem - WaarBenJij.nu Sydney/ FORD FALCON - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jasper Assem - WaarBenJij.nu

Sydney/ FORD FALCON

Door: jappieaustralie

Blijf op de hoogte en volg Jasper

14 April 2012 | Australië, Sydney

Post voor de blog

Het is op het moment dat ik nu schrijf vrijdag 13 april. Tussen mij laatste blog en nu in is er niet heel erg veel intensiefs gebeurt. Uiteraard is mijn hele reis al spannend en leuk genoeg, maar tripjes of evenementen heb ik minder meegemaakt. De laatste paar dagen zijn voor het grootste gedeelte opgegaan aan het zoeken naar een geschikte auto voor 4 personen. Dat is dan ook het plan voor de komende 2 maanden. De jongens (Taco, Remco, Adriaan en ik) willen met een Ford Falcon de hele oostkust afrijden. Aangezien Remco en Adriaan tegen het einde van juni weer terugmoeten naar Sydney scheiden onze wegen daar. Misschien blijven Taco en ik nog langer rijden en gaan we zoeken naar 2 andere mensen die met ons mee willen reizen tegen een bijdrage aan rego kosten en brandstof. Een rego kun je vergelijken met een Nederlandse APK keuring. Zegmaar: registrated untill a certain date. We hebben gisteravond een Duitser ontmoet met een Ford Falcon uit 2002. Deze rego liep af in november 2012. Dat is ideaal om hem dan later tegen een redelijk prijs weer te verkopen. Daarnaast heeft de man van wie de Ford kopen zoveel handige dingetjes aangeschaft die een behouden vaart zegmaar wel degelijk bevorderen! We even got a navigation system. En nu schijnt het dat hij nog in onze eigen taal kan ook. Het gemak is daar. Nu is het enige nadeel, wat meteen ook wel te begrijpen is, dat zijn vraagprijs 2700 dollar bedraagt. Ons budget ging echter niet hoger tot 2000 was het voornemen. Na lang twijfelen hebben we de man zover gekregen om hem voor 2350 te verkopen. De volgende stap is de auto te laten checken bij een 'card workshop'. Die staat morgen dan weer op de planning om 10 uur sharp. Als het allemaal goed zit is om 10:30 jappie eerder in het bezit van een auto dan zijn middelste broer! Als alles uitkomt zoals gepland. Ik hoop het zo, het zou wel even fijn zijn om eindelijk te kunnen driven door de eastcoast of Australia!

Het leven in Sydney is duur. Heb ik waarschijnlijk ook al meerdere keren aan jullie mede gedeeld. Dat wil nog niet meteen zeggen dat ik door mijn geld heen ben. Eigenlijk doe ik het super goed! Mijn kosten per dag zijn bijna minder dan 15 dollar. Nu betaal je uiteraard ook nog kosten voor een hostel. Dat is hier dan 23 dollar per nacht. Het ideale is dat je met een auto geen 23 dollar per dag standaard moet betalen. Dat betekent dat mijn uitgaven per dag nog geen 15 dollar is. Ik typ het nu, en heb ongeveer 30 minuten geleden mijn allereerste auto gekocht. Dus dat betekent dat mijn norm nu ingaat :-) Haha, de blijfactor zit er goed in! We hebben om 10 uur de auto naar de garage gebracht. Toen is de mechanic gaan kijken voor 90 dollar. Uit the check up kwamen een paar kleine defects. Zo is de koelvloeistof niet de juiste kleur (wat eigenlijk niet heel erg veel uitmaakt, mits je gewoon de warmte blijft opzoeken). Daarnaast is er een heel klein olielek. Dit is slechts een kwestie van in de gaten houden. De Duitser van wie we hem kochten heeft er toch zo'n 20000 kilometer mee gereden dus we verwachten niet dat hij binnen 100 kilometer het niet meer doet. Mocht dat wel zo zijn kunnen we het lek voor niet heel veel geld bij de eerste de beste mechanic laten fixen. Het enige ding waarvoor we tot maandag blijven is het feit dat de remblokken niet zo dik meer zijn. Dit is wel vereist om te laten repareren. Maandag touren dus!

Ik ga nu met Taco en Adriaan naar de Kmart, om even wat spulletjes aan te schaffen. Een matje om op te liggen, een voetbal, een paar extra mokken en wat afwas gear is het enige wat ontbreekt aan ons inventaris. Maandag gaan we de remblokken laten repareren en sluiten we een verzekering af. Hem op Taco's naam laten zetten en dan vertrekken we. Next stop : everywhere is possible. No worries. Willen we iets zien waar we voorbij rijden? Dan stoppen we.

Voor nu is alles weer even up to date.

Tot snel iedereen! we keep in touch.

Kijk voor wat mooie plaatjes op Facebook.

xx!

  • 14 April 2012 - 07:15

    Ila,:

    Lieve Jasper,
    Yeah!!
    Gefeliciteerd met jullie 1e auto. Het geeft de vrijheid om te gaan en te reizen..de lonley planet in de kontzak. Ik zie het helemaal voor me. Veel plezier Jap! Links rijden he! Post wat foto's op je blog. Niet iedereen heeft facebook, maar wel nieuwsgierig naar die Porsch....Bye mate, love you.
    Je mammie

  • 14 April 2012 - 11:48

    Rob:

    Gefeliciteerd met je 'first wheels'. Je bent er dertig jaar eerder bij dan ik. Mijn eerste auto kocht ik na m'n veertigste. Maar ja, ik was er qua rijbewijs ook niet echt snel bij (39). Het echte avontuur gaat nu beginnen, denk ik. Het reizen zelf. Ik ben heel benieuwd of je daar verslag van kan doen. Ik kijk er in ieder geval naar uit. Hier begint het stof weer een beetje neer te dalen. Ik kan mamma nu weer een beetje plagen met jouw afwezigheid. Zeggen dat ze alleen maar loopt te snotteren om te laten zien dat ze een goede moeder is. En dat kan ze wel hebben. Je kamer is helemaal 'ge-Loesd' en ligt er vreemd verlaten bij. Dat is nog wel ff wennen. Ik heb het nog steeds razend druk. Mister Deadline, noemt Karlo, één van mijn opdrachtgevers, me inmiddels. Nou ja, liever dat dan duimen draaien. Hanro (ken je 'm nog?) gaat Child in Time regisseren. Hij herkende jou in het script. Dat was wel leuk. Ik heb er zin in. Ook al weer bezig met telefilmvoorstellen voor volgend jaar. Kortom, druk druk druk. Gisteren kwamen Luuk en Fiere weer spontaan langs. Leuke gasten. Beau is er nu. Hij heeft zich het afgelopen jaar kapot gewerkt en dat is ook aan 'm te merken. De wieltjes vallen langzaam maar zeker stil. Anyway, jouw wielen draaien straks op volle toeren. En ik wens je de reis van je leven toe. Enjoy! Rob

  • 15 April 2012 - 12:58

    NIck:

    Met de aankoop van je eerste eigen auto, moet je ook door de macdrive he!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Om op de hoogte te blijven van het mofo avontuur houd ik een blog bij zodat mensen mijn leuke verhaaltjes en ervaringen kunnen lezen. En waag het eens om er niet op te reageren!! Grrr xx

Actief sinds 04 April 2012
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 27850

Voorgaande reizen:

03 April 2012 - 16 November 2012

Ozzie backpackings

Landen bezocht: