Blue Mountains, Boat Tour, Surfing - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jasper Assem - WaarBenJij.nu Blue Mountains, Boat Tour, Surfing - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jasper Assem - WaarBenJij.nu

Blue Mountains, Boat Tour, Surfing

Door: jappieaustralie

Blijf op de hoogte en volg Jasper

10 April 2012 | Australië, Sydney

Sydney 7 april 00:00:00

Ik voel me steeds beter wat betreft de vrienden die ik maak. Er zijn hele leuke mensen. Ze zijn na een handje schudden altijd wel geïnteresseerd in mijn plannen. Ik heb dan ook vandaag met Taco, Adriaan en Remco een idee opgezet om met een auto heel de oostkust af te rijden. Het belooft heel cool te worden..

07:00 gaat de wekker. Vandaag staan The Blue Mountains voor de deur. We gaan ontbijten om 07:30. Om 8:00 staat er een busje voor. De chauffeur en tevens gids groet iedereen en we vertrekken. Hij zegt dat hij zijn uiterste best gaat doen om er zo snel mogelijk te zijn. 'Well dear Dutchees, you actually picked the worst day to travel to the Blue Mountains. You see, everybody is free so they're going outside to visit some of the Australian must sees.' Dat klinkt natuurlijk alsof het een gewone Australiër is. Nou, deze kerel/man/dude/bro turnes out to be de aller coolste gast die ik tot noch toe in mijn leven heb ontmoet. Het was een mix tussen een Steve Erwin en een Partyanimal. Hij wist van alles iets te vertellen en we hebben de hele busreis een complete geschiedenis van ALLES van Asutralië gekregen. Ik heb met nog nooit zo vermaakt om verhalen van iemand. Ik heb het hem daarom ook meteen verteld. Deze man, Adam, begon meteen te vragen over mijn reis. En na 10 minuten heb ik ongeveer 5 nieuwe MUST SEE plekken ontdekt waar ik me zeker aan ga houden. Adam had het over 'place you've never seen before'. 'beyond Sydney, beyond the great Barriar Reef'. Nou, veel mooier zou het niet kunnen zijn, dus dat zat helemaal goed!

We stoppen bij een koffietentje voor peepee or poopoo. Also they have the best coffee here in the world! Dus ik neem een kopje Cappucino. En inderdaad, heel erg chill! We vertekken na enige tijd weer en de vragen zetten voort. Eenmaal in de mountains aangekomen zet Adam de auto weg en we gaan de wandelroute beginnen. Na 1 minuut had ik (voor mijn gevoel) al de mooiste foto van de dag in handen. Dit bleek achteraf niet zo te zijn. Het gebied is inmens groot en lijkt heel erg op de the great canyon. Echter, hoe groot die Canyon ook mag zijn. De Blue Mountains beaten de canyons in Amerika. Dit gebied telt namelijk de meeste rotswanden en fructures. We lopen het hele traject af en steeds weer sta ik versteld van de GOD DAMN mooie plaatjes die mijn camera NET NIET net zo mooi kan opnemen. Heel frustrerend. Bij deze alvast: Als je nog naar Sydney komt, ga met nadruk naar die mountains! It's worth every dollar! Gegarandeerde nieuwe screenshots. En een spektacel aan info als je de juiste gids hebt! Adam is zo'n gids. Hij wist meer dan Steve Erwin weet van Crocodillen als hij van de mountaints. Echt hoor. Elk takje, struikje, steentje of watertje zat een verhaal van een half uur achter. Een super ervaring.


Ik ga naar een party op Kings Cross. Een groot gebouw met 7 verdiepingen. Er is een feest op elke vloer. Iedere verdieping een ander thema/soort muziek. Veel mensen en gezelligheid alom. Na een uur of 11 wordt het steeds drukker. Er is een lift in het gebouw dus het is makkelijk om van party naar party te verhuizen. Als ik na een tijdje even besluit alleen op pad te gaan ga ik met de lift naar de eerste verdieping. Elke keer als je een verdieping voorbij gaat hoor je de muziek en gezelligheid. Ik kom aan op de eerste verdieping en zie een menigte, iedereen lachend en dansend. Op dat moment draait de vrouwelijke DJ een nummer dat ik in Nederland vaak hoorde. Ik denk maar aan één ding: PARADISE! (Fedde le Grande remix). Dat moment was uit een film, zo leuk als ik het vond om daar te staan. Niemand om me heen, alleen de muziek, leuke mensen en een flinke beat. Echt heel ziek. Kan dat soort dingen alleen vertellen in facetime want daar heb je emotie bij nodig. Geen letter iig..

Volgende dag gaat om 9 uur de wekker. Er staat een boat tour op het programma. Om half 10 staan we klaar voor het ontbijt. En om 10 uur gaan we lopen richting Circular Quay. Als we om half 11/ 11 uur aankomen nemen we de boot van half 12. We zijn met een hele gezellige groep. Iedereen van de Australian Backpackers is mee, plus twee gasten van het hostel. Als ik ze even allemaal opnoemen komen we op: Esther, Nicole, Evelien, Nanda, Marije, Taco, Remco, Stephan, Maudje, Berra, Joey en Rick + de 'gids' Romana. Romana woont hier al drie jaar en klinkt als een Australische dame. Heel grappig aangezien ze zelf niet eens doorheeft dat ze in het Nederlands een Engels accent heeft. Anyhow, we gaan de boot op en komen aan in een baai. Daar stappen we uit en lopen een stukje richting de vuurtoren. Daar even een paar foto's genomen en genoten van het uitzicht. Om 2 PM gingen we weer met de boot terug en zijn we beland in de VIP lounge iets hoger op de heuvel. Daar heb ik een Gold Card zodat ik gratis gebruik mag maken van Wifi. Dat is tevens de enige plek waar ik kan internetten. Voor de rest moet je overal voor betalen. Heel idioot. Want 2 dollar voor 2 uur klinkt schappelijk. Hier denken ze daar anders over. Ze lappen zo 10 dollar voor 24 uur. Echt idioot. Maarja... Begin ermee te leven langzamerhand.
In de avond gaan we kingsen. Met de hele groep, aangezien het de laatste avond samen is. De volgende dag gaan Evelien, Nanda en Marije naar Melbourne en Tasmania. Ik moet erg hard lachen om hoe snel die coole mensen het spel oppakken. De tweede ronde is daarom nog grappiger. Ik heb nog nooit zo hard in een deuk gelegen om iemand tijdens het kingsen. That shit is so fucking funny! Dat iemand alles fout doet, alle regels vergeet en de ene heer na de andere trekt. Vb, ik was dan Quizmaster: 'Hoelaat is het?' Iedereen antwoord.. DRINKEN BITCHEZ! Iedereen in een deuk. Heerlijk spel, love die shit.

Volgende dag gaat om half 9 de wekker. We gaan vandaag surfen. Om 9 uur ontbijten met Laura erbij. Laura is zegmaar de Anchorman in Sydney. Ze pikt mensen op van Sydney Airport en regelt alle dingen waar je voor hebt betaald. Heel relaxed. Super leuke meid! Heel gezellig en super aardig. De 'no worries' regel zit er bij haar goed in! Uiteindelijk staan we om half 10 voor het hostel en worden door een surfdude opgepikt. Zijn naam is: Daaaaaaan. Haha, Dan dus. Bij elke naam verlengt hij de klinker tot een seconde of 3. Eén HELE coole kerel. Het ideale Point Brake stereotype. Deze man (kerel, jongen, dude) is super vriendelijk en maakt veel grapjes. Hij noemt ons the Touchee Dutcheez. Uiteindelijk raak ik met hem aan de praat en het gaat zoals het altijd gaat met Australiërs. Hij is heel erg geïnteresseerd in al mijn verhalen en we maken samen grappen over alle dingen die in ons opkomen. Tijdens het surfen is het voor die gasten een gewoonte heel diep te bukken, bottoms up en je pinken naar voren te laten wijzen. Daarna volgt een: Jeeeeeeehooooooo! Haha, en dat doen ze dan bij elke Ride die iemand pakt. Echt super chille gasten. Op de terugweg raken onze gesprekken dieper in detail en ik kom dingen te weten over zijn leven. Uiteindelijk vraagt hij mijn mail zodat hij me raad kan geven en kan vertellen hoe ik later een Tube kan crossen. Aangezien ik vandaag maar 1 keer heb gestaan vond ik het surfen te moeilijk voor woorden. Heel jammer. Het grote probleem was dat ik het heel erg koud kreeg. Afscheid van Dan genomen met de woorden: bro, we keep in touch. Call me if you want to go to a real party! That's a deal. Even 5 minuten chillen in het hostel en daarna naar de lounge. Daar kan ik dit bericht typen en het vorige posten. Zoals ik al zei is het heel moeilijk met internet dus zullen sommige updates niet echt gelijk overkomen met het moment dat ik het dan meemaak. Never mind, no worries. Ik blijf zoveel mogelijk typen en posten.

Voor nu is alles weer up to date.

Ik ga weer naar beneden om het feest verder mee te maken. We got a birthday girl dus die heeft even de volle positieve aandacht nodig! Het is er super gezelllig.

Mensen we keep in touch!

Ik mis veel dingen personen en leuke stapjes zoals Fiebo met zn rijbewijs, macrdiven, met de raad naar de bios, mijn vrijdagavond in de BG. Mam, Rob, Beau Yur, pap, Anke, Okkje <3! , maar omdat ik de tijd van mijn leven heb kan ik goed verwerken. Als ik een beetje sip ben over het feit dat ik dingen mis gebeurt er binnen 1 minuut iets waardoor ik weer helemaal back to OZZ ben! Love die shit. Gewoon lekker alles kunnen maken en zelfverzekerd in het leven staan wordt in Australië bevorderd. Als ik terug ben ik Nederland ga ik die manier voortzetten. Probeer dit maar eens als je een keer iemand vraagt om een dienst, ongeacht wat voor. Je zegt dit: 'Hi, hoe ist? Waar kom je vandaan? Hoelang werk je al hier?' Probeer het, SUCCES GEGARANDEERD! :-D


Mensen, see ya soon

bitchezzzzz

x Ozzingtsjappie

'trust' ^

  • 09 April 2012 - 17:38

    Ila,:

    Nou Jap, er is nog a lot to come.
    Ben benieuwd hoe het verder gaat.
    Fijn om je verslagen te lezen en het zijn nogal wat indrukken die je opdoet. Het was echt bizar om op google maps je hostel te vinden. En ook bizar op op de William road het coca cola bod te zien.
    Had je niet gewoon in Nederland kunnen google mappen? Stuk goedkoper!
    nee, geintje hoor. Zet m op weer daar en geniet je rot

    Je mama

  • 09 April 2012 - 21:54

    Okke:

    Goed om te lezen dat je de regels van kingsen toch een beetje hebt op gepakt!! Hihi. Super leuk om alles te lezen Jap. Je mist hier niks wat je niet weer kan doen als je terug bent, dus geniet lekker daar van alle nieuwe en coole dingen! Ik ben benieuwd waar je naar toe gaat reizen.
    kusje xx

  • 10 April 2012 - 07:48

    Atie:

    Hey Jappie,
    Leuk om je verslagen te lezen,weet dan weer wat meer van je.Jammer dat ik dat een poosje ga missen want ik ga woensdag naar hwet ziekenhuis maaqr al je verslagen slaan we op en dan heb ik straksweer wat om te lezen. Ga maar veel leuke dingen meemaken en we zien elkaar later..X Atie.

  • 15 April 2012 - 12:53

    Nick:

    Feest op 7 verdiepingen, klinkt als een geweldige tent! Have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Om op de hoogte te blijven van het mofo avontuur houd ik een blog bij zodat mensen mijn leuke verhaaltjes en ervaringen kunnen lezen. En waag het eens om er niet op te reageren!! Grrr xx

Actief sinds 04 April 2012
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 27847

Voorgaande reizen:

03 April 2012 - 16 November 2012

Ozzie backpackings

Landen bezocht: