Sydney dag1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jasper Assem - WaarBenJij.nu Sydney dag1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jasper Assem - WaarBenJij.nu

Sydney dag1

Door: jappieaustralie

Blijf op de hoogte en volg Jasper

09 April 2012 | Australië, Sydney

Even een informatie berichtje.
Het is hier super moeilijk om aan internet te komen dus mijn verslagen lopen een beetje achter en ik probeer ze up to date te krijgen. Tot noch toe heel erg lastig.

Sydney

Met een populatie van ruim 4.35 miljoen mensen is deze stad één van de drukste steden waar ik ooit ben geweest. Het is het dan ook zeker waard om Sydney te bezoeken. Mocht je er ooit nog in de buurt zijn, gewoon doen. Niet dat je eromheen kunt. Want naast Sydney Centrum heb je nog 50 bijplaatsjes.. En daarmee haalt de stad echt wel haar populatie vandaan. En Amsterdam is opzich ook wel zo.

AHUM!
Met een populatie van ruim 4.35 miljoen mensen is deze stad één van de drukste steden waar ik ooit ben geweest. Naast het feit dat het heel dichtbevolkt is, is Sydney ook onwijs mooi ingericht. Hier en daar een kleine variant van de wolkenkrabber en een stuk groener dan de gemiddelde Interpol. Daarbij is het weer ideaal. In de schaduw is het zoals het in Nederland is, in de zon (+15 graden erbij). En in de zon is het heet. Echt heel erg relaxed!
Ik ben vandaag dan ook lekker naar het strand gegaan. Maar dat was nog wat hé! Eerst even over gister..

Ik zit in het hotel in Taipei. En ons vliegtuig zou om 23:30 weer vertrekken richting Sydney. De nachtrust heb ik expres overgeslagen om mijn jetlag in Australië te verminderen. Afijn, wij weer boarden en al gauw merk ik dat dit vliegtuigje een stukje moderner was. De Airbus A330 komt zo hoog boven die 744 uit! Iedereen had in dit vliegtuig een eigen scherm en keuze uit meer dan 50 leuke en goeie films. Dat niet alleen, er waren namelijk heel veel plaatsen nog vrij. Dit werd natuurlijk à la minute gebruikt. We kregen al snel de eerste maaltijd. Daarna gingen de lichten uit en de raampjes dicht. Eindelijk kon ik me even lekker relaxen en even m'n ogen dichtdoen. Ik zat weer naast een Nederlandse jongen en mijn groepje zat dit keer overal om me heen. Dus het was een stuk gezelliger. Ik heb die vlucht ruim 3 en een half uur kunnen slapen. Heerlijk was dat. Eenmaal aangekomen konden we snel doorlopen en mijn eerste stap in de land of dreamings was gezet! We gingen met een busje naar 'Mrs Macquirie's Point'. Vanaf daar kun je het opera theatre en de Sydney Harbor Bridge zien. Twee super indrukwekkende ervaringen. Astonished stond ik daar de fotograferen terwijl de rest maar moeite had hun ogen open te houden. Ikzelf had daar ook last van. Na de korte sightseeing zijn de naar de Common Wealth Bank gegaan om de bankzaakjes te regelen. Toen nog even gerelaxed in het hostel. En om half 8 barbecuen aan de overkant op het dak van het Woodduck hostel. Daar kregen we een korte presentatie van een verwesterde Aboriginal. Hij kon hele aparte liedjes en heel goed digeridoo (weet niet hoe je dat schrijft) spelen. Mijn groep sprak over stappen. Mijn hoofd stond er totaal niet naar aangezien ik in 36 plus minus 5 uur had geslapen, maar ik heb mezelf gedwongen. Dus om 2200 uur verzamelen en met een grote groep de hort op. Een kroeg/club op de top van Williamstreet zag er vanbinnen heel erg cool uit! Het was de perfecte spot voor een dikke party. Alleen zat het weer niet mee want de DJ daar draaide echt crappy shit. Ik nog vragen via een smsje: 'Dude! I'm from Holland. I like listening to dance a bit more, can you fix that?' Na een gebaar van 'ja' ging ik er vanuit dat dat goed zou komen. Maar nee, die lul hield koppig vol. But the croud went crazy! Dus ik nam het hem niet al teveel kwalijk. Ik werd heel erg moe en besloot maar naar het hostel te gaan. Om half 12 lag ik op 1 oor.

07:30 gaat de wekker. We moesten om half 9 bij de ontbijt tafel staan. Alleen waren mijn vrouwelijke kamergenootjes daar nog niet zo fan van. De wekker is serieus 6 minuten gegaan en niemand die er iets aan deed. What thé fuck mensen! Ik heb hem zelf maar uitgedaan want het schoot niet op. Even later hoorde ik het. Ze waren tot half 6 wezen stappen. Gekkenhuis! Die meiden hebben serieus duracel batterijtjes bij zich want na zo lang geen slaap te hebben gehad al te gaan stappen is serieus een lintje waard! Na een ontbijtje zijn we naar de backpack lounge gegaan voor het invullen van wat verzekering gegevens en hebben we info gehad over de aankomende dagen. Daarna waren de plannen aan ons.

Om 12 uur verzamelde we om met de groep naar het strand te gaan. Mombi Beach beloofde een groot feest te worden. Na een half uur met de bus bleek dit ook echter 100% waar te zijn! My god. Veel surferdudes en surfchicks. Echt heel stoer! Ik heb een foto gemaakt. Die ga ik binnenkort ook uploaden. Hij lijkt op een freakin anzichtkaartje. Heel vet!

Ik zit nu aan de ontbijttafel beneden in het hostel. Een beetje oude te enthousiaste gasten zitten aan de andere kant één of ander drankspelletje te doen. Ik heb geprobeerd me te mengen maar dat werd hem toch maar niet. Gelukkig schoven twee lieftallige Duitse dametjes aan. En later nog twee Schotten. Ik weet hun namen niet meer, maar dat maakt geen moer uit. Een biertje heb ik wel gekregen. Cheerz!

Tot snel! Ik blijf schrijven!

xx


Een meisje roped: jou woke me up at 7 am! what did I do? Knocking on my fucking door!!

  • 09 April 2012 - 07:58

    Ila,:

    Gelukkig heb je geen tatoo laten zetten op de wazige momenten "No Worries"

    Veel plezier lieve Jap, ben benieuwd naar je volgende verhaal. Volgens de laatste berichten gaan jullie een auto kopen en up north!
    Rij links!

    Kus
    je mama

  • 09 April 2012 - 08:23

    Rob:

    Klinkt goed. Iedereen vraagt naar je. Gisteravond, laatste rondje met Max, was het Wendy die zelf ook in Australie is geweest en er zelfs nog serieus over gedacht heeft, te emigreren. Hier in huis beginnen we langzaam te wennen aan jouw afwezigheid. Je kamer is inmiddels opgeruimd. Klaar voor tijdelijke verhuur, zou ik zeggen. Gisteren de tweeling van Hans en Ilona live kunnen bewonderen. Wim & Joke hadden zich geweldig uitgesloofd voor de paasbrunch. Yur, Beau & Marcelle waren ook van de partij. Het was gezellig. Vandaag weer aan de slag. Heb afgelopen vrijdag een nieuw project binnen gehaald. Kleine speelfilm, als het zover komt, tenminste. Maar voorlopig kan ik weer betaald aan de schrijverij. 'Zomer zonder slaap'" heet het project. We gaan het meemaken. Ving op dat je bezig bent een autootje te kopen. Heel benieuwd hoe dat verder gaat. Dan begint de reis pas echt. Of zoals de abo's het noemen: the walkabout. Well, walk about ze, mate! Hou je haaks,
    rob

  • 09 April 2012 - 11:43

    Nick:

    Klinkt als een goed feest, leuke vrouwen trouwens, na zoveel reizen toch nog de hele nacht door! Ik denk zomaar dat je je wel gaat vermaken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Om op de hoogte te blijven van het mofo avontuur houd ik een blog bij zodat mensen mijn leuke verhaaltjes en ervaringen kunnen lezen. En waag het eens om er niet op te reageren!! Grrr xx

Actief sinds 04 April 2012
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 27855

Voorgaande reizen:

03 April 2012 - 16 November 2012

Ozzie backpackings

Landen bezocht: