DAG UNO! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Jasper Assem - WaarBenJij.nu DAG UNO! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Jasper Assem - WaarBenJij.nu

DAG UNO!

Door: jappieaustralie

Blijf op de hoogte en volg Jasper

04 April 2012 | Taiwan, Taipei

3 april 2012
07:30 Wekker.

Ik sta op met een gelaten gevoel. Want vandaag vertrekt jappie to OZZ.
Beneden even ontbijten met mam, Rob en Beau. Even later gaan Beau en ik nog een laatste keer met t'auto'tje naar het dorp om wat dingetjes te regelen. Een ruim kwartier later vertrekken we met een backpack en een eastpack volgeladen met stuf.
Ik kom aan bij schiphol en zie nog meer van mijn reisgroep. Als de reislijdster aankomt krijgen we een laatste briefing over hoe we het in Bangkok en Taipei moeten aanpakken. Eenmaal dat gezegd te hebben ga ik inchecken. All by myself :-) Het verloopt heel makkelijk en ik krijg nog de tijd om een kopje koffie te drinken met de mensen die meegekomen zijn (mam pap, rob, yur, beau, cel fiere, vince, nick, jeroen en siert). Om 12:20 is het dan zover en lopen we naar de douane. Iedereen afscheid genomen en daar sta ik dan. Los van alle steun! Het moest dus het kwam: 'Here comes Colling Frissel!!! And he's got a big Nooooggggg!!!'
Haha, ik spring en zwaai nog een aantal keer naar mijn lieve familie en vrienden en dan ben ik aan mijn lot overgelaten. Gelukkig is mijn groepje aan het wachten tot iedereen door de douane is. Gezamenlijk lopen we naar gate 8. We moeten eerst nog ruim drie kwartier wachten omdat er een lange rij passagiers staat. No worries! Doet ons niks. Meneertje vraagt nog: busines or vacation? En ik zeg vrolijk: hopefully both :-)

Tijdens het instappen merk ik dat mijn groepje ver bij mij vandaan zit. Ik krijg mijn plek aangewezen bij de nooduitgang en kom naast een Nederlandse jongen te zitten. Na een praatje te hebben gemaakt en mezelf te hebben voorgesteld kom ik erachter dat hij ook meereist met de groep alleen dan een starterspakket heeft. Ik vertel hem dat hij gewoon maar met ons mee moet komen. Zo gezegd zo gedaan. De jongen, Adriaan, komt uit Leiden en studeert al 3 jaar in Rotterdam. Het is super gezellig en mijn reis begint goed. Er zit naast Adriaan een Ier. (zegmaar Ier-Adriaan-Jappie. Ier zit bij het raam). Deze man is erg geïnteresseerd en vraagt naar onze avonturen. Al met al een leuke start.
In het vliegtuig (Boeing 744) hangt een klein tv-schermpje op 1 meter afstand rechtsboven mij.Het kijken daarna had ik al bedacht; gaat mijn nek kosten. Desalniettemin ging ik de uitdaging aan. Er draait eerst een familie film met Matt Damon. Na die film draait er: 'The Darkest Hour'. Echt twee slechte beginnen van mijn wegdroomfilmmomentjes. Gelukkig (voor de MAVO'ers onder ons) had ik m'n laptop bij me dus gingen The Expendables aan. Na een tijdje film gekeken te hebben was het plus minus 5 uur. We kregen wat te eten en de lichten gingen uit. Men moest slapen van de cruew. Dus wij hadden echt zoiets van: eeehm, hookeeej.. Ik ga NIET slapen nurd. Het is 5 uur! Achterlijke Chinezen!
Uiteindelijk was het 11 uur en ik begon moe te worden dus doe even mn ogen dicht. GAAN DE LICHTEN WEER AAN. Zegt mevrouw: 'what would you like for breakfast?' IK zeg: eeehm, ik wil even niks? Die vrouw begreep er werkelijk de ballen van.
Uiteraard was het zo dat ze daar inspelen op de tijd waar jij ingaat. Dus ze laten je vroeg ontbijten zodat je je Jetlag kan verminderen door het alvorens aan te pakken. Zucht, okee dan mevrouwtje.

Om kwart over 6 ongeveer landen we in Bangkok. We stappen uit, doen even ergens koffie en gaan eigenlijk daarna weer snel verder. Iedereen voelt het. Want niemand heeft zijn ogen kunnen dichtdoen en iedereen is vreselijk moe. Nouja, wij naar Taipei. Daar aangekomen was een ramp. Allemaal benauwde gangen en veel mensen, zonder airco. Nouja we zijn met een hele groep dus dat maakte niet zoveel uit. We kwamen de douane door en liepen naar de bushalte. Daar even met de groep gewacht en nog meer kennis gemaakt. De bus vertrekt en stopt nog geen kilometer verderop. Daar is ons hotel: NOVOTEL. Een 4 sterren luxe hotel met alles erop en eraan. Echt ideaal. Daar even kort geskyped met Beau en Okk. Daarna even naar beneden gegaan en biertje gedronken met de mannen van de groep. Super leuke gasten stuk voor stuk. Praatje gemaakt met een Chinese dame en nu weet ik ook weer hoe je 'ik hou van je in het Chinees zegt'.

AL met al een hele leuke start! Over minder dan 4 uur vlieg ik naar Australië vanaf TaiPei met vluchtnummer CI0066.


Tot snel, The Ozz tsjap

  • 04 April 2012 - 11:29

    Ila,:

    O dank voor het vluchtnummer. Ik kan je dan lokaliseren (taggen!) via het programma "kompas" Ik heb echt een spoedcursus modern leven gehad via skype met Beau. Ik heb nu ook what's app op mijn telefoon. Toppie zeg, al dat hippe gedoe.
    Hoezo loslaten!!
    Lang leve de moderne middelen.
    Nog even en dan naar Sydney. Sterkte met het laatste deel van de reis. Ik weet het Jetlag. Rot is dat!
    Geniet van alles,
    Dikke kus
    je mamma

  • 04 April 2012 - 12:10

    Simone :

    JEUUJ je hebt het gezegd! Maar nice jap dat je een gezellige groep hebt. Heel veel plezier en een goede vlugt richting Auss! xx

  • 04 April 2012 - 14:52

    Rob:

    Het huis is vreemd leeg. Voor je moedertje natuurlijk verdrietig leeg. Maar dat komt wel weer goed. Brief is gepost. Gisteren gelijk gedaan. Het leest allemaal als een echte reis. En dit is nog maar het begin! Veel plezier man, enjoy your jetlag! Blijf bloggen. Dat is niet alleen voor ons hier, treurige achterblijvers, leuk maar ook voor jou als je over veertig jaar je eerste reisverslag terugleest.
    Anyway, have fun. Groeten van Max, denk ik. Rob

  • 04 April 2012 - 21:56

    Guido:

    Top man dit, ben erg benieuwd wat je allemaal gaat meemaken ;)

  • 05 April 2012 - 09:06

    Maarten P:

    Jap, veel plezier daar! Is wel even wat anders dan een vakantie naar Frankrijk, te gek!!

  • 06 April 2012 - 20:44

    Ank:

    He Jap,

    Moet je naar Australie voor gaan om wat van de oude overkant te horen!!
    Leuk dat je goed en enthousiast bent vertrokken hoor! Bert en ik en Paul wensen je een fantastische tijd toe down under!! We volgens je verslagen, heerlijk om te lezen, je schrijft leuk. Inmiddels ben je natuurlijk al weer wat gewend aan de Aussies en hun relaxte manier van doen! Succes met alles. Liefs, Ank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Om op de hoogte te blijven van het mofo avontuur houd ik een blog bij zodat mensen mijn leuke verhaaltjes en ervaringen kunnen lezen. En waag het eens om er niet op te reageren!! Grrr xx

Actief sinds 04 April 2012
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 27851

Voorgaande reizen:

03 April 2012 - 16 November 2012

Ozzie backpackings

Landen bezocht: